راهنما کامل راه اندازی تولیدی لباس | پویاب
Site logo

راهنما کامل راه اندازی تولیدی لباس

این مقاله راهنما جامع و کامل برای راه اندازی و ایجاد یک واحد تولیدی لباس می باشد. در این مقاله به صورت کلی موارد ضروری برای راه اندازی تولیدی پوشاک از هدف گذاری تا بازاریابی را با هم خواهیم آموخت. قبل شروع نیاز هست به یک سوال پاسخ دهید! دلیل شما برای راه اندازی تولیدی لباس چیست؟

 

راهنما کامل راه اندازی تولیدی لباس | پویاب

برای موفقیت در حوزه تولید، مخصوصا تولید پوشاک نباید ملاک اولویت اولتان درآمدزایی باشد، با این دیدگاه وارد این حوزه شوید که شما قرار است یک سیستمی را راه اندازی کنید و در راه توسعه این سیستم با کلی مشکلات و چالش ها سرو کار خواهید داشت و برای راه اندازی و توسعه این سیستم صحیح است با قدم ها و گام های کوچک آغاز کنید.

تولید لباس دارای فراز و نشیب های فراوانی است که نباید نا امید شوید بلکه باید با صبوری و بربادری پیش بروید و حتی در شروع  کار به فکر ضرر و زیان نباشید و از همه مهم تر قبل از هرچیزی علاقمند به تولید پوشاک باشید، اگر علاقه نباشد در بلندمدت کار برایتان بسیار سخت و دشوارو طاقت فرسا خواهد بود.

 

هدف | چرا می خواهم تولیدی لباس راه اندازی کنم؟

در مرحله نخست باید مشخص کنید که هدف شما از راه اندازی تولیدی لباس چه می باشد. اگر جواب شما فقط درآمدزایی دراین حوزه می باشد ، بدانید که به این حرفه علاقه ی زیاد ندارید و همین مسئله می تواند باعث ایجاد مشکلات و چالش ها در ابتدای راه برای شما شود و آن چنان که باید در این مسیر پیشرفت نکنید.

 

تحقیق و برنامه ریزی | نحوه شروع درست چگونه است؟

بعد از این که هدف خود را در راه اندازی تولیدی لباس مشخص کردید وقت آن رسیده به بررسی زیان های احتمالی و مشخص نمودن حوزه تولیدی خود بپردازید. می خواهید تولیدی پوشاک مردانه راه اندازی کنید؟  و یا تولیدی لباس زنانه و یا بچه گانه؟

بعد از این که زیان های احتمالی را پیش بینی و حوزه تولیدی خود را مشحض کردید، به این فکر کنید می خواهید برند خود را داشته باشید یا از مشتریان سفارش دریافت کنید؟ پیشنهاد ما در ابتدایی راه دریافت سفارش از مشتری و بعد از آن که تولیدی شما توسعه پیدا کرد و به قولی راه افتاد، محصولات اختصاصی برند خودتان را وارد بازار کنید.

 

محل تولیدی لباس | پویاب

مکان | محل مناسب برای راه اندازی تولیدی لباس چه خصوصیاتی دارد؟

بخش جدایی ناپذیر یک واحد تولیدی پوشاک مکان مناسب آن است، افرادی بودند که پس از تغییر مکان به یک نقطه دورتر و نا مناسب ، با شکست در ادامه فعالیت مواجه شدند. مکانی را تهیه کنید که بدانید ماندگاریتان در آنجا زیاد است زیرا تغییر مکان بسیار ضرر دارد ، آدرس تولیدی آسان و سهل برای مراجعه کنندگان و مشتریان باشد همچنین سعی کنید مکانی را انتخاب کنید که نزدیک هم صنفان شما یعنی فروشندگان پوشاک ، بنکداران وعمده فروشان لباس باشد.

ترجیحا مکانی را تهیه کنید که در تامین مواد اولیه و حمل و نقل کالا دچار مشکلات جابجای نشوید همچنین ایمنی مکان هم مسئله مهم با درجه اهمیت بالای می باشد که باید به آن اهمیت داد.

 

جوازها | برای اخذ جواز کسب به چه مواردی نیاز دارم؟

یکی از مهمترین پیشنیازهای هر تولیدی لباس ، اخذ جواز می باشد که بعد از تهیه ماشین آلات و مکان تولیدی مورد بحث قرار می گیرد. برای اخذ جواز کسب در هر صنفی باید به اتحادیه یا سازمان آن در شهر خود مراجعه کنید. پس حتما برای جلوگیری از مشکلات احتمالی برای اخذ مجوز اقدام فرمایید.

مهمترین و اساسی ترین موردی که برای اخذ این جواز نیاز دارید، پایان کار تجاری مکان تولیدی به همراه سند و قولنامه می باشد همچنین مواردی همچون پرسنل و ماشین آلات نیز مورد نیاز است.

 

استخدام نیرو انسانی کارگاه تولیدی لباس | پویاب

نیرو انسانی | چه نکاتی را برای استخدام نیروها باید در نظر داشته باشم؟

خروجی محصولات تولیدی لباس رابطه مستقیم با نیرو و کارکنان کارگاه دارد، از نیروهای حرفه ای و باتجربه استفاده کنید و کسب و کار خود را با جذب کارآموز به خطر نیاندازید. دلسوز بودن نیرو اهمیت بسیار زیاد دارد این مورد را حتما در نظر داشته باشید و همچنین از استخدام نیروهای پرحاشیه بپرهیزید حتی اگر شرایط خوب و مناسبی برای شما داشته باشند.

برای جذب خیاط خلاقیت، سلیقه ، ابتکار، هنر و … آن را در نظر داشته باشید تا در مراحل نظارت محصولات آسودگی بیشتری داشته باشید . لازم هست که بدانید بهترین نحوه تسویه حساب و محاسبه حق الزحمه کارکنان ، اجرت در ازای دوخت می باشد .

اگر محصولی با خروجی مناسب میخواهید در استخدام و جذب نیرو عجله نکنید تا بتوانید بهترین ها را از لحاظ مالی و کیفیت کار دستچین کنید و درنهایت به آن نتیجه مطلوب برسید.

 

ابزار ضروری برای راه اندازی تولیدی لباس | پویاب

موارد مورد نیاز | به چه ابزار و لوازم اولیه ای نیازدارم؟

هرنوع تولیدی نیازمند ماشین آلات و لوازم مخصوص به خود می باشد که ما برخی لوازم کلی و مورد نیاز را برای شما لیست کرده ایم :

 

برخی از وسایل عمومی

  • میز برش ( ابعاد آن به نوع تولید و گستردگی کار شما بستگی دارد که اگر دارای رول نگهدارنده طاقه ی پارچه باشد بهتر است)
  • میز و تجهیزات میان کاری
  • میز یا دستگاه اتو
  • لوازم برش
  • میز بسته بندی

 

برخی از وسایل تخصصی

  • چرخ راسته دوز
  • چرخ زیگزال
  • چرخ میان دوز
  • چرخ دکمه و مادگی
  • نواردوز

 

توسعه برند یا دریافت سفارش | پویاب

بازار کار | توسعه برند یا دریافت سفارش از مشتری ؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم روند تولید به دو شیوه دریافت سفارش یا تولید برند خود انجام پذیر است ، بسیاری از تولیدی ها برای مقابله با شرایط سخت هر دو راه را در برنامه خود قرار داده اند. پیشنهاد پویاب برای شما این است که سعی کنید حوزه کاری خود را تخصصی تر کنید یعنی در تولید محصولات خود فراتر از دو فصل نروید.

لازم به ذکر تولیدی های زیادی هم هستند که روند چهار فصل را در پیش گرفتن و بدون هیچ مشکلی فعالیت می کنند. درصورتی که گستردگی و حجم کار شما بالا باشد قرار دادن دوخت چهار فصل باعث برتری شما می شود چرا که افراد سفارش دهنده در سطح بالایی کار می کنند، سفارشات یک فصل را در طول یک سال به شما خواهند داد. به عنوان مثال برخی از تولیدکنندگان در طول سال  مشغول دوخت و تولیدی لباس های زمستانه هستند و در زمان مشخصی تمام تولیدات خود را به فروش می رسانند.

در صورتی که برای برند خود تولید می کنید حتما مطالعه دقیق و علمی روی بازار ایران داشته باشید تا طبق نیاز و سلیقه بازار و مردم به تولید محصولات خود ادامه دهید و اگر تحلیلی درستی از سلایق مردم در هر منطقه ای جغرافیایی داشته باشید فرصت های مناسبی برای رشد خواهید یافت.

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل شما را با مقدمات و پیش نیازهای راه اندازی تولیدی پوشاک آشنا کنیم ، در انتها  لیستی از آگهی های عمده فروشان لباس کشور در اختیارتان قرار داده ایم. امیدواریم این نوشته  برای شما عزیران مفیده فایده واقع شده باشد.

 

لیست فروشگاه های عمده فروشی لباس زنانه سراسر کشور

لیست فروشگاه های عمده فروشی لباس زنانه در تهران

 

لیست فروشگاه های عمده فروشی لباس مردانه سراسر کشور

لیست فروشگاه های عمده فروشی لباس مردانه در تهران

 

لیست فروشگاه های عمده فروشی لباس بچه گانه سراسر کشور

لیست فروشگاه های عمده فروشی لباس بچه گانه در تهران

 

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه